Neplatí od 31. 12. 2012, viz Směrnice děkana č. 7/2012.
Směrnice děkana č. 1/2006
o doplňkových (režijních) nákladech, odpisech a povinných zákonných odvodech
V Praze dne 10. února 2006
Vzhledem k tomu, že neustále roste podíl účelového financování formou grantů a projektů na celkovém finančním zabezpečení vědeckých a rozvojových aktivit fakulty a vzhledem k tomu, že tento trend bude v budoucnu posilován, stanovuji touto směrnicí pro všechny zaměstnance fakulty následující závazná pravidla pro plánování a užívání doplňkových (režijních) nákladů (dále jen režie), odpisů a povinných zákonných odvodů v grantech a projektech:
- Režie
- Pracovníci fakulty (bez ohledu na to, zda jsou hlavními řešiteli, nebo spoluřešiteli projektu) budou plánovat režii v maximální výši, jakou příslušný poskytovatel (grantová agentura) připouští. (Viz Příloha 1.)
- Finančními prostředky z režie z udělených grantů disponuje proděkan sekce.
- Náklady na odpisy investičního majetku
- Ve všech projektech, ve kterých to poskytovatel finanční podpory připouští, budou pracovníci fakulty plánovat krytí nákladů na odpisy investičního majetku, používaného pro řešení projektu.
- Výši plánovaného krytí stanoví hospodářské oddělení fakulty jako sumu ročních odpisů jednotlivých investičních zařízení vážených předpokládaným procentem využití zařízení pro řešení projektu.
- Příspěvek do sociálního fondu
- Příspěvek do sociálního fondu, zřízeného na základě novely zákona o vysokých školách č. 342/2005 Sb., budou pracovníci plánovat ve výši 2 % z mzdových prostředků.
- Příspěvek bude odváděn do sociálního fondu při každé výplatě mzdových prostředků z příslušného podúčtu.
- V případě převodu mzdových prostředků mezi účty budou zároveň převáděny prostředky na zdravotní a sociální pojištění (35 % z mzdových prostředků) i příspěvek do sociálního fondu (2 % z mzdových prostředků).
- Krytí režie vzniklé při práci na úkolech v doplňkové činnosti se řídí směrnicí o doplňkové činnosti.
- V případě individuálních zakázek, formulovaných poskytovatelem finančních prostředků, budou pracovníci fakulty plánovat režii ve výši 20 % z celého objemu neinvestičních prostředků a náklady na krytí odpisů investičního majetku ve shodě s bodem 2. Prostředky na krytí režie bude disponovat příslušná sekce. Příspěvek do sociálního fondu se řídí bodem 3. této směrnice.
- Přechodná a závěrečná ustanovení
Touto směrnicí se ruší platnost Příkazu děkana č. 3/1996.
Tato směrnice nabývá účinnosti dne 10. února 2006.
Kontrolu plnění této směrnice navrhovateli a spolunavrhovateli grantů a projektů z MFF vykonává v bodech:
1.a., 2.a., 3.a. ................ oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS)
1.b., 2.b., 6. ................... hospodářské oddělení (HOSP)
3.b., 4. ........................... mzdová účtárna (MZD).
Navrhovatel: RNDr. Petr Karas, tajemník fakulty
Schválil: Prof. RNDr. Zdeněk Němeček, DrSc., děkan fakulty
Příloha 1
Výše režie u současných nejběžnějších poskytovatelů:
GAČR: pracovníci fakulty plánují režii ve výši 20 % z částky požadované od GAČR na veškeré neinvestiční náklady a výdaje plánované pro řešení projektu na MFF
Projekty výzkumu a vývoje MŠMT (COST, INGO, EUPRO, EUREKA, KONTAKT, výzkumná centra, případně další): pracovníci fakulty plánují režii ve výši 20 % z neinvestičních nákladů požadovaných od poskytovatele pro řešení projektu na MFF (Doporučené znění zdůvodnění: Výše doplňkových (režijních) nákladů, které vzniknou v přímé souvislosti s řešením projektu, je odvozena z nákladů na provoz MFF zahrnující cenu spotřebované energie, oprav, údržby, administrativních nákladů, nákladů na pomocný personál, provoz knihovny, telekomunikační poplatky atd. Tyto náklady v běžném roce představují pro fakultu částku přesahující pětinu celkového rozpočtu fakulty.)
GAAV: 15 % z věcných prostředků plánovaných pro řešení projektu na MFF
GAUK: poskytovatel plánování režie nepřipouští
FRVŠ: poskytovatel plánování režie nepřipouští
Rozvojové projekty MŠMT: poskytovatel plánování režie nepřipouští K návrhům projektů požadovaných od dalších poskytovatelů se přikládá Formulář pro předkládání projektů (viz Příloha 2).
K návrhům projektů požadovaných od dalších poskytovatelů se přikládá
Formulář pro předkládání projektů (viz Příloha 2).