Neplatí od 1. 2. 2017.
Příkaz děkana č. 7/2016
K provedení a zpracování inventarizace
V souladu s Opatřením rektora č. 39/2015, o Provádění inventarizací majetku a závazků na Univerzitě Karlově, vydávám k provedení a zpracování inventarizace na Matematicko-fyzikální fakultě pro rok 2016 tento plán inventarizací:
Inventarizace dlouhodobého majetku a drobného dlouhodobého majetku
Fyzické inventuře k 31. 10. 2016 je bezpodmínečně nutné věnovat maximální pozornost vzhledem k tomu, že v objektech MFF došlo k dalším stavebním úpravám a stěhování pracovišť. K zajištění úkolů spojených s inventarizací jsem jmenoval ústřední inventarizační komisi (ÚIK) a dílčí inventarizační komise (DIK). Jmenný seznam komisí je uveden v příloze tohoto příkazu.
Inventurní soupisy jsou zpracovány v programu iFIS. Jako podklad pro
provádění fyzických inventur budou sloužit DIK sestavy osobních listů dle
druhu majetku (sestava iFIS 5317/05801) a položkový seznam dlouhodobého
majetku (sestava iFIS 5029/05801). DIK porovná a odsouhlasí fyzicky nalezené
předměty s inventárními čísly, která jsou uvedena v sestavě.
Zjištěné inventarizační rozdíly (manka a přebytky) oproti inventurním
sestavám sepíše DIK spolu se zdůvodněním do tiskopisu PROTOKOL
(prohlášení). Tento protokol bude přílohou inventurního zápisu DIK o provedení fyzické inventury.
DIK zahájí činnost ihned po obdržení sestav z úseku správy majetku.
Odsouhlasené sestavy osobních listů dle druhu majetku (5317/05801), podepsané odpovědným pracovníkem (podpis odpovědného pracovníka bude v místě „potvrzuji, že fyzická inventura proběhla za mé přítomnosti a že jsem žádný majetek nezatajil“) a dílčí inventarizační komisí, odevzdají DIK úseku majetku samostatně za dlouhodobý majetek a samostatně za drobný dlouhodobý majetek v jednom vyhotovení nejpozději do 6. ledna 2017.
Datum pro předání výsledku inventarizace musí všechna pracoviště dodržet, protože výsledky za jednotlivá pracoviště musí být zpracovány do závěrečného protokolu o inventarizaci a výsledky vyhodnoceny ÚIK.
Zároveň se sestavami iFIS 5317/05801 odevzdá DIK i vyplněný a podepsaný Zápis o výsledku inventarizace, a to opět samostatně za dlouhodobý majetek a samostatně za drobný dlouhodobý majetek. Sestavy iFIS 5029/05801 – položkový seznam dlouhodobého majetku si pracoviště ponechají.
Vydavatelství Matfyzpress – k 31. 12. 2016
S ohledem na termín účetního vypořádání prodeje musí být inventura zásob knižních publikací včetně vyúčtování tržeb z prodeje provedena do 6. ledna 2017 (vč. vyhotovení Zápisu o výsledku inventarizace a předání správě majetku).
Dokladová inventura účtů k 31. 12. 2016
Dokladová inventura stavu účtů k 31. 12. 2016 (závazků a pohledávek) bude provedena do 18. ledna 2017. Na závěr inventury provede DIK zápis o provedení dokladové inventury. Zápis, schválený vedoucí hospodářského oddělení (HOSP), předá DIK v jednom vyhotovení správě majetku. V případě nesrovnalostí na účtech navrhne vedoucí HOSP opatření, které projedná s tajemníkem fakulty. Tato opatření budou nedílnou součástí zápisu.
Inventarizace pokladní hotovosti a stravenek (provádí se čtvrtletně) k 31. 12. 2016
Při inventuře pokladní hotovosti se zjišťuje skutečný stav
přepočítáním peněz a odsouhlasením celkové částky se zápisem v pokladním deníku s účtem 211 podle jednotlivých měn se
zaúčtováním kurzových rozdílů.
U stravenek se porovná skutečný stav s operativní evidencí stravenek a účtem 213. DIK předá Zápis o výsledku inventarizace v jednom vyhotovení správě majetku.
Evidence lihu na MFF k 31. 12. 2016
Evidence nákupu a výdeje lihu za rok 2016 bude zpracována ve výkazu o spotřebě lihu podle jednotlivých pracovišť, účelu a návazně bude vyhotoven záznam pro účely zvláštního povolení k osvobození od spotřební daně.
Ústřední inventarizační komise (ÚIK) zpracuje závěrečný protokol o výsledku inventarizace, který bude obsahovat termíny provedení,
vyhodnocení výsledků, nápravná opatření, návrh na vypořádání
inventarizačních rozdílů. Vedoucí HOSP odpovídá za účetní
vypořádání inventarizačních rozdílů do účetní závěrky za měsíc
prosinec 2016.
Kontrolou plnění tohoto příkazu pověřuji Ing. Danu Lankovou,
vedoucí HOSP.
Navrhovatel: Ing. D. Lanková, vedoucí HOSP.
Příkaz byl schválen dne 31. října 2016,
nabývá účinnosti dne 1. listopadu 2016.
Platnosti příkaz pozbývá dnem splnění povinností, ke kterým
byl vydán.
Schválil:
prof. RNDr. Jan
Kratochvíl, CSc.
děkan MFF UK