Kódy pro fajnšmekry
Obecný úvod
Kromě přesměrování nabízí SIP ústředna na MFF UK řadu dalších sofistikovaných služeb. Jejich použití vyžaduje ovšem trochu techničtějšího ducha a ideálně (alespoň při prvním použití) i kontrolu, zda se nastavení chová, jak má.
Všechny kódy se zadávají na klávesnici jako když se vytáčí číslo při běžném volání. Po zadání kódu a jeho „odeslání“ pomocí tlačítka Volat (nebo zvednutím sluchátka) se na displeji zobrazí odezva ústředny. Linka zůstane vyvěšena, je porto nutno ji „položit“, buď tlačítkem reproduktoru, nebo zavěšením sluchátka.
Nesprávné použití informací z této stránky může vést až k nedostupnosti Vašeho telefonu! Pokud váháte, přejděte na méně rizikový návod nebo se obratťe na sip-l@mff.cuni.cz |
Operace společné pro všechny kódy služeb
kód | funkce |
---|---|
**nn* | aktivace |
#nn | deaktivace |
#nn* | zjistit stav |
nnXXXX* | registrace |
##nn | deregistrace |
Základní operace jsou společné pro většinu služeb, které ústředna nabízí. Místo nn se použije kód konkrétní služby (viz dále) a za ní případně další parametry.
(De)registrace – pro služby, která přijímají jako
vstup telefonní číslo (například přesměrování), lze
zaregistrovat často používané číslo a tím si ušetřit jeho zadávání
při aktivaci (při aktivaci se pak číslo ani oddělovací hvězdička
nezadává, například pro přesměrování: *21
). Obdobně lze
číslo i odregistrovat. Pozor, při registraci dojde rovnou k aktivaci
služby!
Kódy služeb
Následující kódy odpovídají nn v předcházející tabulce.
Vyžaduje-li použití služby nějaký další parametr, odděluje se
hvězdičkou *
. Je-li třeba zadat telefonní číslo, je v následujícím přehledu uvedeno jako XXXX, může mít však i více cifer než ctyři, přesně tak, jako by se vytáčelo při běžném
volání.
kód | funkce | poznámka | příklad |
---|---|---|---|
001*phonecode | deaktivovat všechny služby a nastavení (master reset) |
|
#001*123456 |
002 | všechna přesměrování |
|
*#002 |
004 | všechna podmíněná přesměrování |
|
#004 |
03* old* new* new03 ** new* new |
zadání/změna kódu telefonu |
|
** 03**1111*1111 **03*111*2222*2222 |
21* XXXX |
přesměrování (nepodmíněné) |
|
* 21* 1222*21 |
47 | čekající hovor (Call Waiting) |
|
* 47# 47 |
49 | nerušit |
|
* 49* #49 |
61* XXXX61 * XXXX** timeout61 *** timeout |
přesměrování při nezvednutí |
|
* 61* 61*1223**10 |
62* XXXX |
přesměrování při nedosažitelnosti | * 62*1212 |
|
67* XXXX |
přesměrování při obsazení |
|
*# 67 |
919 | tichý provoz |
|
*919 |
Poznámky:
- podmíněná přesměrování nejsou, na rozdíl od nepodmíněného, signalizovány na přístroji
- k nastavení služeb technicky dochází v ústředně, v případě výměny aparátu, či jeho resetu a pod., zůstávají nastavení popsaných služeb zachována
- pro zajímavost, obecný tvar kódu služeb je
pNs#
, kde:p
je* | ** | # | ## | *#
N
je číslo kódus
je (nepovinný) seznam argumentů, oddělovačem argumentů (uvedeným i před prvním argumentem) je*
#
je (normálně povinný, u nás nepovinný) ukončovací znak