Návod na používání přístrojů Cisco SPA 50x v síti MFF UK
Následující text je založen na textu připraveném O. Matoušem. Text odráží fungování telefonního přístroje v SIP síti na MFF UK.
Význam tlačítek
- 1 – signalizace hlasové zprávy/příchozího hovoru:
- červená = nevyzvednutá hlasová zpráva (zatím neimplementováno)
- červená blikající = příchozí hovor/probíhá aktualizace software v telefonu
- 2 – informace o lince a lokalitě
- 3 – signalizace stavu linky:
- zelená = linka je volná
- červená = linka je aktivní
- červená blikající = linka je přidržena/příchozí hovor
- oranžová = linka není použitelná (např. během startování přístroje)
- 4 – vypnout přesměrování (zapíná
se zvl. kódem) + signalizace stavu:
- zelená = neaktivní
- červená = přesměrování aktivní
- 5 – zapnout/vypnout funkci nerušit
+ signalizace stavu:
- zelená = neaktivní
- červená = nerušit aktivní
- Pozn.: tlačítka přesměrování a nerušit mohou být umístěna na jiných pozicích, určující jsou popisky na displeji.
- 6 – význam tlačítek pod displejem + signalizace, že menu pokračuje „vpravo“ (malý trojúhelníček v pravém dolním rohu displeje)
- 7 – funkce odpovídá nápisu na displeji (viz
6), např. při stisku tlačítka pod nápisem
adres
se na displeji zobrazí menu Adresáře - 8 – posunování v menu na displeji
- 9 – tlačítka pro vytáčení
- 10 – hlasová schránka (zatím neimplementováno)
- 11 – přidržení (zaparkování) hovoru
- 12 – nastavení hlasitosti vyzvánění, sluchátka (je-li aktuálně zvednuto), či hlasitého odposlechu (je-li aktuálně aktivní)
- 13 – vstup do menu
Nastavení
obsahujícího položky Adresáře, Historie hovorů a další - 14 – zapnout/vypnout mikrofon + signalizace stavu:
- zelená = mikrofon je vypnut, druhý účastník nic neslyší
- 15 – zapnout/vypnout sluchátka (náhlavní soupravu) +
signalizace stavu:
- zelená = sluchátka aktivní
- 16 – zapnout/vypnout hlasitý odposlech +
signalizace stavu:
- zelená = hlasitý odposlech je aktivní
Konferenční hovor
Konferenční hovor je hovor tří a více účastníků najednou. Např.
Jana zavolá Karlovi, Karel hovor přijme, přitom se zobrazí oběma dole na
displeji nápis konf
. Poté Jana nebo Karel stiskne tlačítko
konf
a vytočí číslo na Lucii. Nyní spolu mohou hovořit
všichni tři. Tímto způsobem lze propojit i více účastníků.
Přepojení hovoru
Např. Jana zavolá Karlovi a chce přepojit na Lucii. Karel stiskne
tlačítko pod nápisem přepoj
na displeji. Poté volá Lucii,
počká až Lucie převezme hovor (v tuto chvíli spolu mohou hovořit Karel a Lucie). Poté Karel stiskne znovu tlačítko přepoj (nyní spolu mohou
hovořit Jana a Lucie).
Přidržení (zaparkování) hovoru
Při probíhajícím hovoru lze na chvíli konverzaci přerušit, spojení si
„odložit na stranu“ a zavolat někomu jinému. Stačí během hovoru
stisknout tlačíko pro přidržení hovoru (viz Význam
tlačítek, bod 11), signalizace 3 začne blikat, druhá
strana slyší melodii a telefonní přístroj je volný k dalšímu hovoru.
Nově navázané spojení lze buď ukončit, nebo volaného přizvat do
konference (tlačítkem 7 pod nápisem konf
).
Hovor lze „odparkovat“ stiskem tlačítka 3. Zaparkovat lze
maximálně jeden hovor.
Převzetí hovoru ve skupině
Převzetí hovoru ve skupině provedeme stiskem kláves *1
.
„Hovor ve skupině“ se týká předem definovaných skupin čísel, tzv.
pickup groups. Je-li Jana a Karel v takového skupině, může Jana,
když slyší jak nepřítomnému Karlovi zvoní telefon příchozí hovor
převzít volbou *1
. Zřízení či úpravu takové skupiny lze
vyžádat na sip-l@mff.cuni.cz.
Funkce Nerušit
Pokud tuto funkci použijeme, nikdo se nám nedovolá, dokonce ani nebude
žádný záznam v seznamu zmeškaných hovorů. Funkce je aktivní, svítí-li
čtvrté tlačítko shora vpravo od displeje červeně. Svítí-li zeleně,
aktivujeme tuto funkci stiskem uvedeného tlačítka. Ukončení funkce se
provádí opětovným stiskem tlačítka. Funkci Nerušit je též
možno ovládat sekvencí 49
, tj. *49
= zapnout a #49
= vypnout.
Zmeškané hovory
Zmeškané hovory zobrazíme z menu Nastavení
volbou
Historie hovorů
→ Zmeškané hovory
(viz část Význam
tlačítek).
Opakování hovoru
Po stisknutí tlačítka pod nápisem opak
lze zopakovat jeden z posledních uskutečněných hovorů. Seznam je přístupný též přes menu
Nastavení
→ Historie hovorů
, které umožňuje
volání i na přijatá nebo zmeškaná čísla.
Přesměrování hovorů
Přesměrování hovorů provedeme stiskem *21*<číslo>
,
kde <číslo>
nahradíme číslem, na které mají být
hovory přesměrovány. Poté stiskneme tlačítko pod nápisem volat na
displeji (např. *21*1234
znamená přesměrování na číslo
1234
). Po několika sekundách je přesměrování uskutečněno.
Zároveň se rozsvítí červeně třetí tlačítko shora napravo od displeje.
Zrušení přesměrování se provede stiskem tohoto tlačítka (pokud je
přesměrování aktivní, svítí toto tlačítko červeně).
Vkládání, opravy a rušení záznamů v adresáři
Po stisknutí tlačítka pod nápisem adres
na displeji se
dostaneme do menu Adresáře. První položka menu (Nový záznam
)
umožňuje vkládat nové údaje do adresáře (pomocí tlačítka
vložit
). Druhá položka v menu
(Vyhledat v adresáři
) slouží k prohledávání adresáře
pomocí klíčových slov. Další položky v menu jsou záznamy v adresáři.
Do adresáře lze také uložit záznam z Historie hovorů
(Odchozí/Přijaté/Zmeškané hovory), stačí při procházení historií
zvolit v menu položku uložit
(v druhé části menu).