Má smysl učit přírodní vědy? Matfyz reaguje na téma týdeníku Respekt
„Stojí za to na široce pojatou výuku přírodních věd nerezignovat. Jen je ji třeba změnit,“ píše profesor Pavel Cejnar z Ústavu částicové a jaderné fyziky MFF UK v reakci na text zveřejněný v Respektu 1/2016.
Týdeník Respekt se ve svém prvním letošním čísle věnoval úrovni českého vzdělávání. Článek Marka Švehly Má smysl chodit do školy? (placená sekce) hned v podtitulu odpovídá: Ano, pokud se fyziku, chemii nebo historii budou učit jen studenti, které to baví.
Zveřejněné názory iniciovaly mezi fyziky na fakultě debatu o významu výuky přírodních věd. Diskuse s pracovníky ÚČJF a KDF se 13. 1. 2016 zúčastnil také autor článku Marek Švehla a vyslechl jejich argumety pro výuku přírodních věd jako standardní součásti všeobecného vzdělání.
Po diskusi spontánně shrnul svůj pohled na téma prof. RNDr. Pavel Cejnar, DSc. – jeho text si můžete přečíst na webu Respektu.
– OMK –