Čj. UKMFF/292012/2021
Opatření
děkana
č.
1/2021
Organizační uspořádání děkanátu
Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy
Část I
Základní ustanovení
Čl. 1
Úvodní ustanovení
Ve smyslu znění Organizačního řádu Matematicko-fyzikální fakulty UK (dále jen „MFF UK“) ze dne 14. června 2017, článek 7, děkan stanovuje podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu MFF UK.
Čl. 2
Role děkanátu
Děkanát je administrativně-hospodářským útvarem MFF UK.
Čl. 3
Sídlo děkanátu
Děkanát sídlí na adrese Praha 2, Ke Karlovu 2027/3. Jednotlivé organizační útvary děkanátu mohou být umístěny i mimo adresu, na které sídlí děkanát.
Čl. 4
Organizační členění
děkanátu
- Děkanát se z důvodu efektivního zabezpečování vymezených úkolů člení na dílčí organizační útvary děkanátu.
- Dílčími organizačními útvary děkanátu jsou oddělení a referáty. Název organizačního útvaru je volen tak, aby co nejlépe vyjadřoval poslání a agendy svěřené danému útvaru, a to především s ohledem na srozumitelnost pro cílové skupiny.
- Organizačními útvary děkanátu jsou:
č. 721. Sekretariát (SEKR)
č. 722. Hospodářské oddělení (HOSP)
č. 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS)
č. 724. Studijní oddělení (STUD)
č. 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS)
č. 728. Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK)
č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK)
č. 731. Správa budov (SB)
č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS)
č. 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP)
č. 737. Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA)
č. 738. Správní oddělení (SPR)
(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)
Část II
Řízení
děkanátu
Čl. 5
Základní
principy
- V souladu s ustanovením Statutu MFF UK je tajemník MFF UK pověřen řízením děkanátu a za činnost děkanátu odpovídá děkanovi. Výjimku tvoří organizační útvar č. 737 Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA), který je metodicky i po pracovní stránce řízen děkanem.
- Toto opatření dále stanoví, ve kterých případech a v jakém rozsahu je organizační útvar děkanátu podřízen děkanovi či příslušnému pověřenému proděkanovi.
- Pokud je organizační útvar děkanátu podřízen z hlediska obsahového a koncepčního příslušnému proděkanovi, může se daný proděkan podílet na výběru zaměstnanců zařazených do tohoto organizačního útvaru děkanátu a všestranně děkanovi odpovídá za jeho koncepční a obsahové směřování. V tomto rozsahu může vedoucímu podřízeného organizačního útvaru děkanátu ukládat úkoly a se souhlasem tohoto vedoucího také jednotlivým zaměstnancům daného organizačního útvaru děkanátu. Nemůže-li vedoucí organizačního útvaru děkanátu zajistit splnění takto uložených úkolů, oznámí to tajemníkovi MFF UK a příslušnému pověřenému proděkanovi.
(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)
Čl. 6
Děkan
- Děkan je oprávněn od proděkanů a tajemníka MFF UK vyžadovat informace o jednotlivých stránkách řízení organizačních útvarů děkanátu.
- Děkan metodicky i po pracovní stránce řídí organizační útvar děkanátu č. 737 Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA).
(Článek upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)
Čl. 7
Pověření
proděkani
- Proděkanovi pro vědeckou činnost a zahraniční styky jsou z hlediska obsahového a koncepčního podřízena oddělení č. 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS) a č. 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP).
-
Proděkanovi pro PRopagaci jsou z hlediska obsahového a koncepčního podřízena oddělení č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK) a č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS), není-li u tohoto oddělení uvedeno jinak.Proděkanovi pro PRopagaci je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK).
(Text nahrazen na základě Opatření děkana č. 3/2022.)
- Proděkanovi pro studijní záležitosti a proděkanovi pro koncepci studia je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 724. Studijní oddělení (STUD). Vymezení jejich kompetencí stanoví děkan.
- Proděkanovi pro rozvoj je z hlediska obsahového a koncepčního podřízeno oddělení č. 731. Správa budov (SB).
Čl. 8
Tajemník
fakulty
- Tajemníkovi MFF UK jsou po stránce pracovně-právní, organizačně-procesní, obsahové a koncepční, podřízena oddělení č. 721. Sekretariát (SEKR), č. 722. Hospodářské oddělení (HOSP), č. 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS), č. 728 Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK) a 738. Správní oddělení (SPR).
- Ostatní organizační útvary děkanátu jsou tajemníkovi MFF UK podřízeny z hlediska pracovně-právního a organizačně-procesního.
- Tajemník MFF UK vždy předem konzultuje s děkanem zásadní kroky řízení Sekretariátu.
- Po dobu své nepřítomnosti může tajemník pověřit výkonem pravomocí vymezených tímto opatření vedoucího oddělení děkanátu nebo jiného zaměstnance MFF UK.
Čl. 8a
Metodické vedení Oddělení
firemní spolupráce
- Z hlediska obsahového a koncepčního je koordinátorovi pro Partnerský program podřízeno oddělení č. 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS), není-li v čl. 12, písm. i) uvedeno jinak.
(Článek 8a vložen na základě Opatření děkana č. 3/2022.)
Čl. 9
Vedoucí
organizačních útvarů děkanátu
- Činnost organizačního útvaru děkanátu řídí jeho vedoucí.
- Vedoucí organizačního útvaru
děkanátu zabezpečuje plnění povinností tohoto útvaru v rozsahu
působnosti stanovené tímto opatřením a podle pokynů nadřízených
zaměstnanců určených tímto opatřením. Mezi jeho povinnosti patří
zejména:
- postupovat podle platných obecně závazných právních předpisů, podle vnitřních předpisů univerzity a MFF UK, dalších předpisů univerzity a MFF UK a pokynů nadřízených vedoucích zaměstnanců a zabezpečit dodržování těchto předpisů v rámci organizačního útvaru děkanátu,
- dodržovat lhůty stanovené k plnění úkolů,
- plnit povinnosti vedoucího zaměstnance podle pracovně-právních předpisů, zejména určovat jednotlivým podřízeným zaměstnancům organizačních útvarů děkanátu náplň jejich práce v souladu s jejich pracovními smlouvami, práci jim přidělovat a kontrolovat její vykonávání, schvalovat nepřítomnost podřízených zaměstnanců organizačních útvarů děkanátu na pracovišti,
- vytvářet příznivé pracovní podmínky, zajišťovat bezpečnost a ochranu zdraví při práci,
- vytvářet podmínky pro zvyšování odborné úrovně zaměstnanců,
- zabezpečovat přijetí opatření k ochraně majetku zaměstnavatele a jeho inventarizaci,
- navrhovat nebo ukládat potřebná opatření k řádnému výkonu práce, příp. k jeho zlepšování ve svěřené oblasti působnosti zaměstnavatele.
- Vedoucí zastává funkci příkazce operace dle zvláštních právních předpisů1 k účetním zakázkám, v nichž jsou soustředěny finanční prostředky určené pro financování realizace činnosti daného organizačního útvaru děkanátu. Podrobnosti může upravit samostatné opatření děkana.
- Vedoucí je za svou činnost odpovědný tajemníkovi MFF UK. Pokud tento či jiný předpis stanoví, že je organizační útvar buď všestranně podřízen děkanovi, nebo z obsahového a koncepčního hlediska pověřenému proděkanovi, pak je vedoucí v takto vymezených oblastech odpovědný děkanovi, nebo pověřenému proděkanovi.
- Návrhy k projednání na kolegiu děkana předkládá vedoucí oddělení prostřednictvím tajemníka či proděkana, kterému je obsahově a koncepčně podřízen. O výsledcích tohoto projednání vedoucího oddělení informuje osoba, které byl návrh předložen.
- V nepřítomnosti vedoucího přecházejí uvedené pravomoci na vedoucím pověřeného zaměstnance. O této skutečnosti je vedoucí povinen neprodleně informovat tajemníka MFF UK a pověřeného proděkana.
Čl. 10
Zaměstnanci
děkanátu
- Zaměstnanci děkanátu jsou podřízeni vedoucím podle čl. 9 tohoto opatření, není-li v tomto opatření uvedeno jinak.
- Zaměstnanci děkanátu jsou povinni vykonávat práci řádně dle svých sil, znalostí a schopností v souladu s pracovní smlouvou a podle pokynů vedoucího organizačního útvaru, popř. děkana, příslušného proděkana či tajemníka, a to řádně, včas a v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, vnitřními předpisy univerzity a MFF UK a dalšími předpisy univerzity a MFF UK.
- Při výkonu svěřených činností jsou zaměstnanci děkanátu povinni spolupracovat s ostatními zaměstnanci děkanátu a celkově MFF UK tak, aby bylo zajištěno efektivní a kvalitní fungování administrativních a organizačních procesů.
- Pro zaměstnance organizačních útvarů děkanátu je místem výkonu práce děkanát, pokud v konkrétním případě není pracovní smlouvou či jiným způsobem stanoveno jinak.
Část III
Úkoly organizačních útvarů děkanátu
Čl. 11
Obecné úkoly
- V oblasti své působnosti zabezpečují organizační útvary děkanátu v rámci MFF UK všestrannou koordinační, konzultační, informační, evidenční a koncepční činnost.
- Organizační útvary děkanátu pod vedením a s vědomím svých vedoucích vzájemně spolupracují, zejména si navzájem poskytují podklady a informace potřebné k plnění svých úkolů.
- Organizační útvary děkanátu, resp. zaměstnanci
přidělení k výkonu práce v těchto útvarech, vykonávají činnosti
uvedené v dalších ustanoveních tohoto opatření zpravidla tímto
způsobem:
- připravují podklady pro činnost děkana, proděkanů, tajemníka MFF UK a případně též dalších orgánů MFF UK (akademický senát, komise atd., a to na pokyn děkana, pověřeného proděkana či tajemníka),
- připravují návrhy rozhodnutí a písemných podání,
- vykonávají právními předpisy a vnitřními a dalšími předpisy univerzity a MFF UK vyžadovanou činnost, vedou požadovanou dokumentaci, zpracovávají a vyhodnocují údaje z oblasti své působnosti,
- v rámci svěřené agendy zajišťují statistické sledování a výkaznictví za MFF UK,
- projednávají záležitosti MFF UK s orgány veřejné správy a jinými dotčenými úřady, pokud jsou k tomu zmocněni,
- aktivně sledují vývoj právních předpisů a vnitřních a dalších předpisů univerzity ve svěřené oblasti a zajišťují implementaci změn do stávajících procesů, včetně návrhů změn předpisů MFF UK,
- pro zabezpečení činnosti MFF UK navrhují a věcně zpracovávají návrhy vnitřních a dalších předpisů v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, vnitřními a dalšími předpisy univerzity a MFF UK,
- spravují finanční prostředky získané pro činnost MFF UK podle platných obecně závazných právních předpisů a vnitřních předpisů MFF UK a univerzity a dalších předpisů MFF UK a univerzity a hospodaří s nimi v souladu s příslušnými pravidly,
- vedou dokumentaci v oblasti své činnosti, zpracovávají a zhodnocují informační údaje v oblasti své činnosti a, neodporuje-li to zájmům MFF UK nebo univerzity, podávají potřebné informace zaměstnancům a studentům MFF UK, i občanům, zejména prostřednictvím tištěných, elektronických a audiovizuálních prostředků komunikace, webových stránek MFF UK, k tomu zřízených informačních systémů a organizací informačních setkání a školení tak, aby tyto informace byly včasné, aktuální, úplné a správné,
- ve svěřené oblasti spolupracují s rektorátem univerzity a dalšími součástmi univerzity, včetně metodické oblasti,
- při plnění svých úkolů spolupracují s institucemi a organizacemi doma i v zahraničí,
- odpovídají za úschovu, evidenci a správné používání svěřených razítek,
- ve své oblasti pečují o svěřený majetek,
- ve své oblasti spolupracují při přípravě podkladů pro zadávání veřejných zakázek,
- zajišťují výkon spisové služby ve své oblasti působnosti,
- a jiné úkoly, spadající do oblasti působností daného útvaru.
Čl. 12
Struktura a náplň
činnosti jednotlivých organizačních útvarů děkanátu:
a) 721. Sekretariát (SEKR)
V rámci agendy sekretariátu děkana zajišťuje
- evidenci a vyřizování korespondence děkana, sjednávání termínů jednání a přípravu podkladů k jednáním,
- časový plán děkana (porady, jednání, zahraniční cesty a další akce),
- administrativu spojenou s kolegiem děkana MFF UK (termíny, pozvánky, příprava, programu jednání, pořizování zápisu z jednání),
- řízení činnosti podatelny,
- plnění dalších úkolů dle pokynů děkana.
V rámci agendy sekretariátu tajemníka zajišťuje
- korespondenci tajemníka, sjednávání termínů jednání,
- časový plán tajemníka,
- porady vedoucích dílčích útvarů děkanátu a pořizování zápisů z těchto porad,
- evidenci dokumentace k pracovním úrazům a úrazům studentů a následné předání této dokumentace referentovi BOZP,
- evidenci řidičů (školení, lékařské prohlídky),
- evidenci smluv a jejich uveřejnění v registru smluv,
- koordinaci poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
- plnění dalších úkolů dle pokynů tajemníka.
V rámci podatelny zajišťuje:
- příjem, evidenci a distribuci poštovních zásilek na jednotlivá pracoviště MFF UK,
- příjem, evidenci a distribuci poštovních zásilek doručených prostřednictvím poštovních služeb na MFF UK,
- evidenci dokumentů či zásilek v ESSS UK,
- obsluhu výplatního stroje (frankování poštovních zásilek a jejich vypravování cestou smluvně dané pobočky České pošty, s. p.).
Vedoucím Sekretariátu je sekretářka děkana.
b) 722. Hospodářské oddělení (HOSP)
V rámci agendy všeobecné účtárny zajišťuje
- zpracování veškerých účetních dokladů a bankovních transakcí ve všech měnách,
- účetní agendu zahraničních projektů a programů,
- agendu DPH a ostatních daní a zúčtovacích vztahů s RUK,
- inventarizaci pohledávek a závazků, kontrolu saldokonta odběratelů a urgence pohledávky po splatnosti.
V rámci agendy finanční účtárny zajišťuje:
- rozpis rozpočtu a přidělování typů akcí podle jednotlivých zdrojů,
- agendu drobných vydání, zahraničních hostů, záloh, cestovních příkazů a cestovního pojištění.
V rámci agendy pokladní zajišťuje
- vedení pokladny a valutových pokladen pro hotovostní pokladní styk,
- agendu stravenek pro zaměstnance, po dobu jejich trvání.
V rámci agendy referent správy majetku zajišťuje
- zaúčtování pořízeného majetku MFF UK, jeho evidenci, přesuny a vyřazování v souladu s platnými předpisy,
- inventarizaci hmotného a dokladového majetku MFF UK a archivaci a skartaci dokladů hospodářského oddělení.
c) 723. Oddělení pro vědu a zahraniční styky (OVZS)
V rámci agendy zajišťuje:
- administraci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem,
- agendu Vědecké rady MFF UK (termíny, pozvánky, přípravu na jednání, pořizování zápisu),
- administraci meziuniverzitních dohod (vysílání a přijímání akademických pracovníků, shromažďování námětů, příprava dohod, vypisování stipendijních nabídek v rámci dohod),
- záležitosti kulturních dohod a dvoustranných mezinárodních smluv zastřešených MŠMT,
- agendu Fondu mobility UK,
- agendu Fondu na podporu pobytů zahraničních výzkumníků (post-doc),
- agendu zahraničních mobilit zaměstnanců ERASMUS+ ,
- administraci ocenění pro pracovníky ve vědě a výzkumu (tuzemská i mezinárodní, interní univerzitní),
- agendu čestných vědeckých hodností a čestných titulů na úrovni MFF UK a RUK (doktoráty honoris causa, hostující profesoři UK, emeritní profesoři UK, tituly udělované in memoriam),
- agendu hodnocení tvůrčí činnosti (společně s Knihovnou MFF UK).
d) 724. Studijní oddělení (STUD)
V rámci agendy pro studium v českém i anglickém jazyce zajišťuje
- agendu bakalářského, navazujícího magisterského a doktorského studia v prezenční i kombinované formě,
- agendu bakalářského, navazujícího magisterského a doktorského studia zahraničních studentů a stážistů,
- agendu přijímacího řízení a agendu přezkumného řízení,
- agendu rigorózního řízení,
- agendu celoživotního vzdělávání (kurzy zájmové, kurzy zaměřené na výkon povolání, Univerzity třetího věku),
- agendu v rámci studentského programu Erasmus+,
- agendu studentů se speciálními potřebami,
- agendu stipendií v pregraduálním a postgraduálním studiu vč. stážistů a studijních pobytů,
- agendu poplatků, agendu odměn školitelům,
- agendu akreditací,
- agendu udělování cen studentům,
- agendu nostrifikací zahraničních diplomů,
- agendu centrální evidence studentů, tzv. matriky,
- agendu studentských fakultních grantů – zajištění evidence a kontroly plnění vč. vyplácení stipendií,
- agendu organizování a zajištění promocí, imatrikulací (Bc., Mgr., Ph.D., RNDr. a U3V),
- agendu spojenou se studijním informačním systémem (SIS) a agendu související s dalšími studijními informačními programy,
- hlášení evidence studentů Všeobecné zdravotní pojišťovně.
V rámci agendy fakultní koordinátorky zajišťování kvality vzdělávací činnosti zajišťuje
- všechny činnosti souvisejících se zajišťováním kvality vzdělávací činnosti, příp. jejího hodnocení studenty a absolventy,
- podporu rozvoje kvality vzdělávací činnosti,
- spolupráci se členy Rady pro vnitřní hodnocení.
e) 726. Zaměstnanecké oddělení (PERS)
V rámci agendy zaměstnanecké oddělení zajišťuje:
- komplexní vyřízení vzniku a případných změn či ukončení pracovního poměru na MFF UK včetně změn vícezdrojového financování na základě návrhu pracoviště (souhlas proděkana a děkana MFF UK),
- agendu dohod konaných mimo pracovní poměr (DPP, DPČ),
- mzdovou agendu zaměstnanců MFF UK,
- zúčtování mezd a odměn z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- soulad nastavení pracovně-právních vztahů a čerpání mzdových prostředků s pravidly poskytovatelů finančních prostředků a kontrolu čerpání mzdových prostředků na projektech,
- organizaci výběrových řízení na obsazení pracovních míst a funkcí podle univerzitního vnitřního předpisu a koordinaci i ostatních výběrových řízení,
- evidence tvůrčího volna,
- organizaci a evidenci pracovně-lékařských služeb,
- zpracování statistických výkazů a přípravu podkladů pro audity,
- spolupráci se zdravotními pojišťovnami a Úřadem práce, Správou sociálního zabezpečení, úřady finanční správy a dalšími kontrolními orgány,
- spolupráci s požárním a bezpečnostním technikem k oblasti BOZP a PO, školení řidičů.
- koordinaci správy univerzitních personálních informačních systémů (zejména WhoIS a EGJE) v rámci MFF UK.
f) 728. Správa počítačové sítě Karlov a centrálního informačního uzlu (PSÍK)
V rámci správy domény Karlov zajišťuje
- provoz a rozvoj základní infrastruktury počítačové sítě MFF UK v lokalitě Karlov a její připojení do Pražské akademické sítě,
- schvalování připojení koncových zařízení do počítačové sítě v lokalitě Karlov, přidělování IP adres a doménových jmen,
- konfiguraci síťových prvků a provoz centrálních služeb v doméně Karlov (mailové a groupware služby, DNS, DHCP/BOOTP),
- bezpečnost počítačové sítě,
- instalaci kabeláže počítačové sítě v lokalitě Karlov.
V oblasti hardwaru, operačních systémů a programového vybavení centrálních serverů v doméně Karlov zajišťuje správu
- pro potřeby pracovišť v lokalitě Karlov,
- pro potřeby děkanátu a účelových zařízení MFF UK,
- pro potřeby centrálních informačních systémů MFF UK,
- zálohování a ochranu dat na těchto serverech uložených,
- monitorování zatížení a dostupnosti provozované infrastruktury a služeb.
V rámci správy aplikací centrálních informačních systémů MFF UK, podpory jejich uživatelů, spolupráce s dodavatelem zajišťuje
- provoz finančního informačního systému (iFIS),
- provoz studijního informačního systému (SIS) včetně nestudijních agend (+ specifikace požadavků na rozvoj),
- provoz CIS – Informace pro vedoucí pracovišť, řešitele grantů i ostatní zaměstnance,
- podporu provozu personálního a mzdového systému (EGJE),
- provoz systému Amoeba, spolu s vývojem,
- provoz přístupového systému (+ vývoj fakultního rozšíření),
- provoz systému pro zveřejňování natočených přednášek,
- provoz fakultních www stránek po technické stránce,
- správu databáze pro systém iFis a další fakultní potřeby,
- fakultní podporu cloudového řešení M365,
- instalaci, správu a údržbu AV techniky v posluchárnách MFF UK,
- přístupová práva do výše uvedených systémů.
V rámci správy děkanátní počítačové sítě včetně koncových zařízení zajišťuje
- uživatelskou podporu v rámci děkanátní počítačové sítě a účelových zařízení mimo Knihovnu, školení uživatelů,
- uživatelskou podporu vedení MFF UK,
- nákupy a instalace veškerého hw a sw v rámci děkanátní počítačové sítě a účelových zařízení mimo Knihovnu.
Dále zajišťuje
- součinnost při správě zařízení a služeb ve správě jiných organizačních jednotek (studentské úložiště, telefonní ústředna a infrastruktura, kamerový systém),
- systémovou integraci fakultních databází (definování číselníků s celofakultní platností, požadavků na vlastnosti dat jednotlivých aplikací a synchronizaci vybraných dat mezi databázemi).
(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)
g) 729. Oddělení propagace a mediální komunikace (OPMK)
V rámci agendy zajišťuje
- vnější propagaci MFF UK a podílí se na (její) vnitřní komunikaci, vč. propagace studia v angličtině na MFF UK,
- provoz redakčního systému hlavních webových stránek MFF UK a správa příslušné webové stránky z hlediska obsahu, s výjimkou obsahu, za nějž zodpovídají další útvary MFF UK,
- koordinaci a správu fakultní prezentace na sociálních sítích, účelových propagačních webech a dalších elektronických komunikačních kanálech,
- krizovou komunikaci MFF UK směrem k médiím,
- inzerci do médií, která slouží jednak k posílení značky MFF UK, jednak k náboru nových studentů,
- koordinaci, organizaci a vyhodnocení efektivity naučně-propagačních aktivit pro mládež (korespondenční semináře, soutěže a tábory s naučným programem), včetně správy věcně příslušných dotačních programů MŠMT ČR,
- správu a rozvoj specifické fakultní vizuální identity pro tištěné i elektronické dokumenty,
- přípravu a výrobu vhodných propagačních předmětů, které nesou symboly MFF UK (logo, doplňkové propagační logo atp.),
- účast MFF UK na veřejných akcích s vhodným propagačním vyzněním (veletrhy vzdělávání, Muzejní noc ad.) a propagace a spolupořádání fakultních akcí podobného druhu.
h) 731. Správa budov (SB)
V rámci agendy správy budov zajišťuje
- návrh ročních provozních a stavebních rozpočtů pro budovy v lokalitách Karlov, Karlín, Malá Strana a Troja, a to na základě požadavků pracovišť a vedení MFF UK týkajících se oprav, údržby, rekonstrukcí či nových investičních akcí,
- chod, údržbu, revize a servisy technických a technologických zařízení, stavební akce a péči o svěřené pozemky a budovy,
- provoz vrátnic, ohlašoven požáru, EZS/EPS, velínů,
- pravidelné a mimořádné úklidy budov vč. přilehlých pozemků, materiální zabezpečení ve výukových prostorách a na sociálních zařízeních,
- dodavatelské práce a služby a kontrolu jejich kvality,
- služby v oblasti odvozu odpadů, stěhování, likvidaci odepsaného majetku,
- technikem zajišťování průchodnosti evakuačních cest, odstraňovaní nebezpečných a hořlavých materiálů v chráněných cestách, ve spolupráci s PO BOZP řízení cvičných evakuačních poplachů, pravidelné testy ohlašoven požáru atp.
- pasportizaci, digitalizaci stavebních a technických výkresů, archivaci projektové dokumentace ke stavebním akcím,
- agendu fakultních SIM karet a průkazů/čipů přístupového systému (ve spolupráci s PSÍK),
- ve spolupráci s PSÍK agendu kamerového systému,
- agendu spojenou s objednáváním a distribucí lihu pro pracoviště MFF UK,
- správu prostor pronajímaných MFF UK jinými subjekty,
- správu prostor pronajatých MFF UK jiným subjektům.
V rámci agendy energetika zajišťuje
- plynulou dodávku elektřiny, zemního plynu a pitné vody,
- změny smluvních kapacit a maximálních příkonů a rozpis záloh jednotlivých komodit,
- součinnost při přípravě a realizaci investičních záměrů,
- spolupráci při přípravě veřejné zakázky na sdružené služby dodávky elektrické energie a zemního plynu.
i) 735. Oddělení firemní spolupráce (OFS)
V rámci své agendy zajišťuje
- administraci transferu znalostí a technologií (smluvní výzkum, licenční smlouvy, konzultační služby, apod.), a to ve spolupráci s děkanem a sekčními proděkany,
- podporu akademických pracovníků a studentů v oblasti ochrany duševního vlastnictví, a to ve spolupráci s děkanem a sekčními proděkany,
- vedení a administraci fakultního Partnerského programu,
- agendu darovacích smluv a smluv o nadačních příspěvcích (včetně souvisejících smluv o reklamě a propagaci),
- následující kariérní služby
- nabídka volných pracovních míst a stáží,
- správa mentoringového programu,
- organizační zjištění kurzů soft-skills,
- zaměstnanecké veletrhy (ve spolupráci s OPMK).
(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 3/2022.)
j) 736. Oddělení podpory grantů a projektů (OGAP)
V rámci agendy zajišťuje administrativní, koordinační, konzultačně poradní, informační, evidenční a archivační činnost na MFF UK zejména v rámci agend
- vnitřních grantových systémů a institucionálního financování na UK (zejména GA UK, SVV, UNCE, PROGRES/COOPERATIO, PRIMUS, 4EU+, START),
- rezortních i mimorezortních programů pro vědu a výzkum (zejména GA ČR, TA ČR, MŠMT, MPO, MV, MZ, MK),
- mezinárodních programů a mezinárodní spolupráce v oblasti vědy a výzkumu, včetně programů Evropské unie v této oblasti (H2020, Horizont Evropa apod.),
- Operačních programů (zejména OP VVV, OP PPR apod.).
k) 737. Referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana (RVA)
Referát vnitřního auditu jako součást vnitřního kontrolního systému MFF UK provádí organizačně oddělené a funkčně nezávislé přezkoumávání a vyhodnocování přiměřenosti a účinnosti řídicí kontroly, včetně prověřování souladu vybraných finančních a majetkových operací s platnými právními předpisy.
Referát vnitřního auditu zjišťuje zejména, zda:
- jsou dodržovány právní předpisy, přijatá opatření a stanovené postupy,
- jsou včas rozpoznávána rizika vztahující se k činnosti MFF UK, zda jsou přijímána odpovídající opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění,
- výsledky kontrol poskytují akademickému senátu MFF UK a vedení MFF UK potřebné informace,
- jsou plněna provozní a finanční kritéria podle § 4 zákona o finanční kontrole,
- je zavedený vnitřní kontrolní systém dostatečně účinný, zda reaguje včas na změny ekonomických, právních, provozních a jiných podmínek,
- výsledky dosažené při plnění rozhodujících úkolů MFF UK poskytují dostatečné ujištění, že schválené záměry a cíle MFF UK budou splněny.
Kancelář ombudsmana
- Činnost se řídí samostatným opatřením.
(Bod upraven na základě Opatření děkana č. 10/2024.)
l) 738. Správní oddělení (SPR)
Správní oddělení zajišťuje činnosti nutné pro chod
děkanátu, příp. celé MFF UK, které věcně přesahují agendu jednoho
oddělení, a tedy nespadají do pravomoci jednotlivých dílčích útvarů
děkanátu.
Do oddělení spadá zejména agenda veřejných zakázek, BOZP a PO a právních služeb, příp. další ad hoc agendy v závislosti na
aktuální potřebě MFF UK.
Činnost správního oddělení řídí
tajemník.
V rámci agendy právních služeb zajišťuje
- sledování právních předpisů ČR a UK a jejich aplikaci do činnosti MFF UK, vč. všech legislativních změn a právních dopadů, o kterých by mělo být informováno vedení MFF UK a příslušní vedoucí zaměstnanci daných pracovišť MFF UK, jichž se týkají,
- poskytování právních názorů a stanovisek pro potřebu přijímání důležitých rozhodnutí v řízení MFF UK,
- zpracování návrhů různých typů smluv uzavíraných MFF UK podle potřeby jednotlivých pracovišť,
- připomínkování zaslaných návrhů smluv před jejich schválením a podepsáním děkanem nebo tajemníkem MFF UK,
- připomínkování vnitřních předpisů MFF UK, i vytváření jejich věcně zpracovaných návrhů dle čl. 11 bod 3. g),
- poskytování právního poradenství a konzultací vedení MFF UK, děkanátu a pracovištím sekcí, jiným pracovištím a účelovým zařízením MFF UK,
- agendu veřejných zakázek, včetně správy fakultního profilu zadavatele a elektronického nástroje pro administraci veřejných zakázek,
- ve spolupráci s příslušnými děkanátními útvary přípravu vnitřních a dalších předpisů MFF UK a jejich změn v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy, vnitřními a dalšími předpisy univerzity a MFF UK,
- evidenci vnitřních předpisů MFF UK,
- spolupráci s advokátními kancelářemi či právníky.
V rámci agendy veřejných zakázek zajišťuje
- přípravu a realizaci zadávacích a výběrových řízení k zadání veřejných zakázek malého rozsahu v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy upravujícími zadávání veřejných zakázek a vnitřními předpisy univerzity a MFF UK,
- správu vybrané dokumentace, cenového porovnání, technické specifikace, smluv a administrativy spojené s administrací veřejných zakázek,
- tvorbu a revizi zadávacích podmínek a kritérií hodnocení, protokolů, rozhodnutí a obdobných dokumentů souvisejících s administrovanými zadávacími a výběrovými řízeními,
- používání elektronického nástroje, uveřejňování příslušných formulářů a dokumentů ve Věstníku veřejných zakázek a na profilu zadavatele.
V rámci agendy požárního a bezpečnostního technika zajišťuje
- požární ochranu (PO) a bezpečnost práce na všech pracovištích (BOZP) MFF UK spolu s prevencí a vyhodnocování rizik a návrhů na nápravu,
- řízení a organizaci opatření k zajištění BOZP a PO dle příslušných zákonných předpisů,
- evidenci vnitřních předpisů BOZP a PO vč. jejich kontroly a aktualizace a vedení dokumentace,
- provádění školení a instruktáží BOZP a PO na pracovištích, prověrku BOZP vč. provádění průběžné kontroly na pracovištích,
- spolupráci při řešení pracovních úrazů, vede jejich evidenci a navrhuje nápravná opatření,
- poradenskou a konzultační činnost týkající se BOZP a PO,
- hlášení každého požáru, spolupracuje se složkami státního dozoru,
- kontrolu stavu prostředků PO tak, aby byla zajištěna jejich akceschopnost.
Čl. 13
Další úkoly organizačních útvarů děkanátu
.[center]
- Organizační útvary děkanátu dále zabezpečují úkoly vyplývající z platných obecně závazných právních předpisů, vnitřních předpisů univerzity a MFF UK a dalších předpisů univerzity a MFF UK. V případě pochybností o příslušnosti organizačního útvaru děkanátu ke splnění úkolu stanoveného právním předpisem nebo vnitřním předpisem univerzity či MFF UK nebo dalším předpisem univerzity a MFF UK rozhoduje tajemník MFF UK po poradě s děkanem, příslušnými proděkany a vedoucími.
- Organizační útvary děkanátu plní rovněž další úkoly stanovené zaměstnanci pověřenými řízením děkanátu, a to v mezích jim svěřených řídicích pravomocí.
Část IV
Ustanovení přechodná a závěrečná
Čl. 14
Přechodná ustanovení
- Tajemník MFF UK zajistí restrukturalizaci mzdového a provozního rozpočtu děkanátu, jakož i změnu v evidenci majetku MFF UK v souvislosti se změnami plynoucími z tohoto opatření, k 1. 1. 2022.
- Správní oddělení
prostřednictvím právníka MFF UK ve spolupráci s vedoucími organizačních
útvarů děkanátu předloží tajemníkovi MFF UK návrhy změn ve vnitřních a dalších předpisech MFF UK v souvislosti se změnami plynoucími z tohoto
opatření tak, aby mohly být provedeny co nejdříve od nabytí účinnosti
tohoto opatření. V přechodném období se ve vnitřních a dalších
předpisech MFF UK rozumí:
- „Oddělením firemní spolupráce a kariérního poradenství“ „Oddělení firemní spolupráce“.
- „Oddělením pro vědu a zahraniční styky“ „Oddělení pro vědu a zahraniční styky“ nebo „Oddělení podpory grantů a projektů“, a to dle rozdělení agend v čl. 12 písmen c) a j),
- „Referátem interního auditu a právních služeb“ „Referát vnitřního auditu“ nebo „Správní oddělení“, a to dle rozdělení agend v čl. 12 písmen k) a l),
- „Referátem energetika“ „Správa budov“,
- „Referátem požárního a bezpečnostního technika“ „Správní oddělení“.
- Vedoucí organizačních útvarů děkanátu zajistí provedení změn v příslušných informačních, administrativních a orientačních systémech, na webových stránkách a na dalších místech, kde jsou poskytovány související informace, v návaznosti na změny plynoucí z tohoto opatření, a to co nejdříve od nabytí účinnosti tohoto opatření, nejpozději však do 31. 12. 2021.
- Pokud tyto změny vyžadují změnu v pracovních smlouvách, zajistí vedoucí organizačních útvarů děkanátu sjednání změn v pracovních smlouvách zaměstnanců těchto útvarů týkajících se jejich pracovního zařazení, a to co nejdříve od nabytí účinnosti tohoto opatření, nejpozději však do 31. 12. 2021.
Čl. 15
Závěrečná
ustanovení
- Tímto opatřením se zřizují děkanátní útvary uvedené v čl. 12 písm. j), k), l).
- Tímto opatřením se ruší děkanátní útvary „732. Referát energetika“, „733. Referát požárního a bezpečnostního technika“ a „734. Referát interního auditu a právních služeb“.
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení děkanem MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dne 1. 7. 2021.
- Ke dni účinnosti tohoto opatření se zrušuje Směrnice děkana č. 15/2015, Organizační uspořádání děkanátu Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.
Navrhovatel:
Ing. Blanka Svobodová, tajemnice
MFF UK
Opatření bylo projednáno vedením fakulty dne 2. 6. 2021, odborovou organizací dne 7. 6. 2021 a AS MFF UK dne 23. 6. 2021.
Schválil dne 24. 6. 2021:
doc. RNDr. Mirko Rokyta, CSc., v. r.
děkan MFF UK
1 Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 123/2003 Sb., ve znění pozdějších předpisů.