Čj. UKMFF/634490/2024
Opatření
děkana
č.
23/2024
K organizaci pobytových populárně naučných akcí MFF UK
Část I
Základní vymezení
Čl. 1
Účel opatření
- Toto opatření definuje pravidla pro organizaci pobytových populárně naučných akcí, které pořádá či spolupořádá MFF UK.
Čl. 2
Vymezení pojmů
- Za „Pobytovou populárně naučnou akci“ (dále jen „PPNA“) je považován jakýkoli pobyt studentů/studentek středních nebo základních škol pořádaný pod hlavičkou MFF UK, bez ohledu na výši finanční spoluúčasti fakulty na této akci a bez ohledu na místo pořádání této akce. Typicky jde o letní a zimní školy, tábory a soustředění korespondenčních seminářů MFF UK.
- „Organizátorem“ se rozumí student/studentka, zaměstnanec/zaměstnankyně nebo externí spolupracovník/spolupracovnice MFF UK, který/která je jakkoli zapojen/zapojena do příprav, průběhu, vyhodnocování nebo likvidace PPNA.
- „Vedoucím“ se pro účely tohoto opatření myslí hlavní Organizátor akce, který garantuje její průběh po organizační a administrativní stránce, dozoruje činnosti dalších Organizátorů. Vedoucí musí být vždy v zaměstnaneckém vztahu k MFF UK.
- „Účastníkem“ se myslí frekventant/frekventantka PPNA bez přímého vztahu k MFF UK, typicky student/studentka střední školy nebo vyšších stupňů škol základních.
- „Zdravotník“ je osoba, která garantuje akutní zdravotní péči přímo v místě pořádání PPNA, je k tomu řádně vyškolena a tuto skutečnost doloží MFF UK před začátkem příslušné akce, v souladu s čl. 8 tohoto opatření.
- Jako „Záměr“ se označuje písemné podání o pořádání konkrétní PPNA v daném kalendářním roce.
- Jako „Zpráva“ se označuje závěrečná zpráva o průběhu konkrétní PPNA v daném kalendářním roce.
Část II
Organizační zakotvení PPNA
Čl. 3
Plán a evidence
PPNA
- Řízením organizace PPNA je na straně fakulty pověřeno Oddělení propagace a mediální komunikace (dále jen „OPMK“).
- Záměry podávají Vedoucí konkrétních PPNA na e-mail pr@matfyz.cuni.cz (OPMK) do 10. prosince předchozího kalendářního roku.
- Za povinné údaje
Záměru se považují:
- předpokládané datum začátku a konce PPNA,
- předpokládané místo konání,
- orientační počet Organizátorů a vymezení jejich pracovní náplně,
- orientační počet Účastníků,
- předpokládaná výše finančního příspěvku každého Účastníka,
- předpokládané celkové náklady PPNA s odhadem výše finanční spoluúčasti fakulty,
- předpokládaný počet náhradníků, kteří mohou zastoupit Organizátory i Účastníky vzhledem k programu a kapacitě PPNA,
- stručné vymezení obsahové náplně PPNA.
Čl.
4
Schvalování PPNA
- Schvalování Záměrů PPNA probíhá dvoukolově.
- V prvním kole posoudí OPMK podané Záměry, vyřadí ty, které vykazují formální či věcné nedostatky, nejsou v souladu s komunikačními a propagačními cíli fakulty nebo je nelze realizovat s ohledem na rozpočtovou náročnost.
- V odůvodněných případech může být Vedoucí vyzván k úpravě klíčových parametrů Záměru. Po ní následuje další posouzení ze strany OPMK.
- Ve druhém kole potvrdí vybrané záměry k realizaci proděkan pro PRopagaci MFF UK.
- Rozhodnutí o schválení Záměrů jsou vyhotovena k 15. 1. daného kalendářního roku a bezodkladně předána Vedoucím.
- V daném kalendářním roce se realizují jen Záměry potvrzené proděkanem pro PRopagaci.
Čl.
5
Zprávy PPNA
- Za každou realizovanou PPNA v daném kalendářním roce je vypracována Zpráva, která je zaslána na e-mail pr@matfyz.cuni.cz (OPMK) nejpozději do 30 dnů od jejího skončení.
- Za povinnou součást
Zprávy se považuje:
- bodový popis realizovaného programu PPNA,
- seznam Účastníků včetně dat narození, kteří PPNA reálně absolvovali,
- kompletní přehled Organizátorů s vymezením jejich částí programu a příslušnosti k fakultě,
- stručná ekonomická bilance PPNA.
Čl. 6
Archivace
- Všechny podané Záměry archivuje OPMK po dobu 2 let.
- Všechny odevzdané Zprávy archivuje OPMK po dobu 5 let.
Část III
Realizace PPNA
Čl. 7
Pověření a kompetence
- Organizátoři PPNA navrhují Vedoucí písemně (e-mailem) proděkanovi pro PRopagaci.
- Vedoucí jednotlivých akcí pověřuje písemně (v listinné podobě) proděkan pro PRopagaci na dobu neurčitou.
- Proděkan pro PRopagaci může Vedoucího odvolat, pokud konkrétní PPNA neproběhne v přiměřeném souladu se Záměrem nebo pokud významně porušuje fakultní pravidla.
- Bez písemného pověření Vedoucího nemůže být příslušná PPNA realizována.
- Archivaci pověření provádí OPMK po dobu jejich platnosti.
Čl. 8
Povinnosti
Vedoucích
- Vedoucí musejí nejpozději 30 dní před
začátkem akce informovat písemně (e-mailem) Účastníky a jejich zákonné
zástupce o následujících charakteristikách PPNA:
- termín konání,
- místo konání,
- cena za pobyt a způsob výběru poplatku,
- jméno Vedoucího a kontakt (e-mail, mobilní telefon),
- jméno Zdravotníka a kontakt (e-mail, mobilní telefon),
- vzor pravidel bezpečnosti BOZP a prohlášení o bezinfekčnosti,
- popis programu s transparentním označením možných rizik.
- Vedoucí dbají v souladu s příslušnými aktuálně platnými předpisy a opatřeními o včasné vyřízení všech nutných administrativních kroků předcházejících PPNA, zejména o uzavření DPP s Organizátory, o uzavření smluv na pronájem objektů apod.
- Nejpozději 7 dní před začátkem PPNA Vedoucí písemně (e-mailem) potvrdí OPMK, že Zdravotník PPNA má platné školení pro tuto oblast.
- Vedoucí garantují Záměry a Zprávy jednotlivých PPNA.
- Vedoucí garantují průběh PPNA v souladu se schváleným Záměrem.
- V průběhu PPNA spolupracují Vedoucí s Organizátory a Zdravotníkem na jejím hladkém průběhu a neodkladně řeší vzniklé problémy.
- Vedoucí postupují v souladu s Etickým kodexem MFF UK a dohlížejí na jeho dodržování ve všech fázích realizace PPNA.
Čl. 9
Povinnosti
Organizátorů
- Organizátoři jsou povinni dbát pokynů Vedoucího a věnovat se zejména úkolům definovaným pro každého z nich ve schváleném Záměru.
- Organizátoři vždy postupují v souladu s Etickým kodexem MFF UK a dbají na jeho dodržování.
Čl. 10
Povinnosti
Zdravotníka
- V souladu s příslušnými aktuálně platnými předpisy a opatřeními pro oblast BOZP Zdravotník vede a archivuje knihu úrazů a případnou další zdravotní dokumentaci po celou dobu akce.
- Zdravotník garantuje minimální vybavení lékárničky PPNA podle platných předpisů.
Čl.
11
Sankce
- Porušení některého z článků Části III tohoto opatření bude řešeno na základě platných fakultních předpisů a může být důvodem k odmítnutí Záměru konkrétní PPNA pro další období či k úplnému zrušení PPNA.
- O zrušení PPNA na základě odst. 1 tohoto článku rozhoduje proděkan pro PRopagaci.
- Ve sporných případech si může proděkan pro PRopagaci vyžádat též stanovisko Propagační komise fakulty.
Část IV
Závěrečná ustanovení
Čl. 12
Přechodné
období
- Přechodné období se vztahuje pouze na PPNA realizované v roce 2025.
- Vedoucí PPNA pro rok 2025 se nahlásí písemně (e-mailem) proděkanovi pro PRopagaci do 15. ledna 2025 a budou potvrzeni k 31. lednu 2025.
- Vedoucí PPNA realizovaných v roce 2025 nepodávají Záměry, jejich povinností je odevzdat pouze Zprávy za jednotlivé realizované PPNA.
- První Záměry podávají Vedoucí na rok 2026, tj. nejpozději k 10. prosinci 2025, v souladu s čl. 3, odst. 2.
Čl. 13
Účinnost a kontrola
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení děkanem MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dnem 1. 1. 2025.
- Kontrolou plnění tohoto opatření pověřuji proděkana pro PRopagaci a vedoucího OPMK.
Navrhovatelé: | doc. Mgr. Michal Žák, Ph.D., proděkan pro PRopagaci |
Mgr. Luboš Veverka, vedoucí OPMK |
Opatření bylo projednáno Akademickým
senátem MFF UK dne 27. 11. 2024,
vedením fakulty dne
11. 12. 2024.
Schválil dne 12. 12. 2024:
doc. RNDr. Mirko Rokyta, CSc., v. r.
děkan MFF UK