V souladu s platnou Směrnicí tajemníka 2/2005 o hmotném a nehmotném majetku vydávám tento pokyn k zajištění ochrany majetku MFF a hospodárnosti při vyřazování a likvidaci dlouhodobého majetku.
Povinnosti vedoucích pracovišť MFF, kterým byl majetek svěřen do používání:
- Nepotřebný majetek (funkční) nabídnout prostřednictvím referentky evidence majetku k převodu na jiné pracoviště.
- Zajistit vyhotovení Návrhu na vyřazení a jeho elektronické odeslání referentce evidence majetku ke kontrole, posouzení a přidělení čísla návrhu, formulář je k dispozici na stránkách MFF (vnitřní záležitosti/formuláře hospodářského oddělení) pro vyřazení drobného dlouhodobého majetku a dlouhodobého majetku.
- Odsouhlasený Návrh na vyřazení opatřený podpisy (navrhovatel, vedoucí pracoviště) předat správci objektu.
Povinnosti referentky evidence majetku:
Posoudit Návrh na vyřazení z pohledu správnosti údajů, zůstatkových cen apod., přidělit číslo návrhu a neprodleně vydat souhlas k fyzické likvidaci.
Povinnosti správců objektů:
- Zajistit efektivní odvoz likvidovaných předmětů podle potřeby, nejméně však jednou ročně (v souladu s platnými předpisy).
- Fyzicky převzít likvidované předměty, zkontrolovat shodu a potvrdit jejich převzetí.
- Fyzicky převzít likvidované předměty i v průběhu roku a zajistit jejich uskladnění.
- Potvrzené originály Návrhů na vyřazení včetně příloh zaslat referentce evidence majetku.
- Prokazatelným způsobem doložit předání předmětů dodavatelské firmě, která je oprávněna provádět odvoz a likvidaci odpadu.
Důvody likvidace majetku s pořizovací cenou nad 40 000,– Kč:
- Morální zastaralost majetku (posoudí vedoucí pracoviště)
- Neefektivní oprava (doloženo servisním listem)
- Poškození, zničení (posoudí vedoucí pracoviště)
Způsoby likvidace:
- Odvoz při dodávce nového předmětu nebo zařízení (dodavatel vydá protokol o odvozu a ekologické likvidaci).
- Předání předmětů správci objektu k likvidaci.
- Prodej na náhradní díly apod. (vystavení faktury zajistí hospodářské oddělení).
Přechodné ustanovení pro likvidaci předmětů z Návrhů na vyřazení vystavených do 1. 5. 2011
Povinnosti vedoucích pracovišť MFF, kterým byl majetek svěřen do používání:
- Jednotlivá pracoviště obdrží Návrhy na vyřazení DDHM a IM v elektronické podobě od referentky evidence majetku pí Marie Kurelové, které vytisknou a nechají převzetí předmětů potvrdit podpisem od správce objektu.
Povinnosti referentky evidence majetku:
- Rozeslat Návrhy na vyřazení DDM a IM jednotlivým pracovištím v elektronické podobě a uchovat vrácené originály Návrhů.
Povinnosti správců objektů:
- Fyzicky převzít likvidované předměty, zkontrolovat shodu a potvrdit jejich převzetí.
- Zajistit odvoz likvidovaných předmětů.
- Potvrzené originály Návrhů na vyřazení zaslat referentce evidence majetku.
Členové likvidační komise MFF, kteří ověří, zda likvidace proběhla v souladu s tímto pokynem:
- Ing. Miloš Pfeffer,CSc.
- RNDr. Petr Zinburg
- RNDr. Oldřich Ulrych
- Ing. Franišek Šebek
Rozdělovník dokladů účinný od 1. 5. 2011:
- Originál Návrhu opatřený všemi pověřenými pracovníky ve smyslu tohoto pokynu Evidence majetku HOSP
- Kopie Návrhu – Správce objektu
- Kopie Návrhu – Vedoucí pracoviště
Účinnost pokynu od 1. 5. 2011
Navrhovatelé:
- Ing. Dana Lanková
- Ing. Miloš Novák
- Marie Kurelová
Pokyn byl schválen dne: 14. dubna 2011
Vydán dne: 19. dubna 2011
Schválil:
Ing. Antonín Líska, v.r.
tajemník MFF UK