Čj. UKMFF/596640/2022
Opatření
tajemníka č. 4/2022
O zajištění likvidace hmotného a nehmotného
majetku
V souladu s platným Opatřením tajemníka č. 3/2022, O hmotném a nehmotném majetku, vydávám tento pokyn k zajištění ochrany majetku MFF UK a hospodárnosti při vyřazování a likvidaci dlouhodobého majetku.
Čl.
1
Povinnosti vedoucích pracovišť MFF, kterým byl majetek svěřen do
užívání
- Nepotřebný majetek (funkční) nabídnout prostřednictvím referentky evidence majetku k převodu na jiné pracoviště nebo na jinou součást Univerzity.
- Zajistit vyhotovení „Návrhu na vyřazení majetku“ a jeho elektronické odeslání referentce evidence majetku ke kontrole, posouzení a přidělení čísla návrhu, formulář je k dispozici na internetových stránkách MFF UK (vnitřní záležitosti/formuláře hospodářského oddělení) pro vyřazení drobného dlouhodobého majetku a dlouhodobého majetku.
- Odsouhlasený „Návrh na vyřazení majetku“ opatřený podpisy (navrhovatel, vedoucí pracoviště) předat správci objektu.
Čl.
2
Povinnosti referentky evidence majetku
- Posoudit „Návrh na vyřazení majetku“ z pohledu správnosti údajů, zůstatkových cen apod.
- Přidělit „Návrhu na vyřazení majetku“ evidenční číslo.
- Zaevidovaný „Návrh na vyřazení majetku“ zaslat na likvidační komisi k odsouhlasení.
- Schválený „Návrh na vyřazení majetku“ likvidační komisí zaslat zpět na dané pracoviště jako podklad k fyzické likvidaci.
- Uložit jeden originál schváleného „Návrhu na vyřazení majetku“ do evidence majetku.
Čl. 3
Povinnosti správců
objektů
- Zajistit efektivní odvoz likvidovaných předmětů podle potřeby, nejméně však jednou ročně (v souladu s platnými předpisy).
- Fyzicky převzít likvidované předměty, zkontrolovat shodu a potvrdit jejich převzetí.
- Fyzicky převzít likvidované předměty i v průběhu roku a zajistit jejich uskladnění.
- Potvrzené originály „Návrhů na vyřazení majetku“ včetně příloh zaslat referentce evidence majetku.
- Prokazatelným způsobem doložit předání předmětů dodavatelské firmě, která je oprávněna provádět odvoz a likvidaci odpadu.
Čl. 4
Likvidace majetku
- Likvidace majetku (včetně likvidace nebezpečných látek) probíhá na MFF UK standardně jednou za kalendářní rok na základě podaných a likvidační komisí schválených „Návrhů na vyřazení majetku“.
- Referentka evidence majetku vyhlásí na začátku kalendářního roku termín, do kterého mají jednotlivá pracoviště „Návrhy na vyřazení majetku“ podat.
- „Návrhy na vyřazení majetku“ se podávají v elektronické podobě na Hospodářské oddělení MFF UK do rukou referentky evidence majetku.
- Likvidaci majetku lze v mimořádných případech po domluvě se správou budov provést i v jiném termínu.
- Důvody
likvidace majetku:
- Morální zastaralost majetku (posoudí vedoucí pracoviště).
- Neefektivní oprava (doloženo servisním listem).
- Poškození, zničení (posoudí vedoucí pracoviště).
- Způsoby
likvidace:
- Odvoz při dodávce nového předmětu nebo zařízení (dodavatel vydá protokol o odvozu a ekologické likvidaci).
- Předání předmětů správci objektu k likvidaci.
- Prodej na náhradní díly apod. (vystavení faktury zajistí hospodářské oddělení).
Čl.
5
Závěrečná ustanovení
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení děkanem MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dnem 1. 1. 2023
- Ke dni účinnosti tohoto opatření se zrušuje Pokyn tajemníka č. 1/2011.
- Osobami odpovědnými za provádění tohoto opatření stanovuji vedoucího Hospodářského oddělení. Kontrolou dodržování tohoto opatření pověřuji referát vnitřního auditu.
Navrhovatel: Ing. Miroslav Dykas
Opatření bylo projednáno vedením fakulty dne 14.12.2022
Schválila dne 16.12.2022:
Ing. Blanka Svobodová
tajemnice MFF UK