Č.j.: UKMFF/548062/2024
Opatření
tajemníka
č.
3/2024
k předkládání podkladů pro závěrečné účtování účetních operací, mzdových a dalších agend na konci roku 2024
Čl. 1
Úvodní
ustanovení
- Toto opatření stanovuje nejzazší termíny zejm. pro předkládání podkladů pro čerpání finančních prostředků a pro zúčtování poskytnutých záloh v závěru roku 2024 na MFF UK.
- Opatření je závazné pro všechny vedoucí pracovišť, správce a příkazce jednotlivých rozpočtů, projektů, grantů a ostatních účelových zdrojů.
Čl.
2
Zálohové platby
- Požadavky na zálohové platby bankovním převodem k plnění věcně souvisejícím s rokem 2024 se přijímají do 30. 11. 2024.
- Pro předložení vyúčtování stálých záloh a všech ostatních zálohových plateb (hotovostních i bezhotovostních) je určen termín 6. 12. 2024, s místem předání: pokladna MFF UK(HOSP).
- Zálohy na rok 2025 budou vypláceny v lednu 2025.
Čl. 3
Termíny pro
příjem podkladů pro čerpání finančních
prostředků
1. Pro předložení dokladů pro čerpání finančních prostředků, jejichž obsah věcně souvisí s obdobím leden až listopad 2024, tj. zejména:
- došlé faktury
- cestovní příkazy
- cestovní dohody
- doklady o nákupech v hotovosti
je stanoven termín 6. 12. 2024, místo doručení: přes podatelnu MFF UK na Hospodářské oddělení (HOSP).
2. Pro předložení dokladů pro čerpání finančních prostředků, jejichž obsah věcně souvisí s obdobím prosinec 2024, tj. zejména:
- došlé faktury
- cestovní příkazy
- cestovní dohody
- doklady o nákupech v hotovosti,
je stanoven termín 8. 1. 2025, místo předání: přes podatelnu MFF UK na Hospodářské oddělení (HOSP). Po tomto termínu bude možné přijímat doklady pouze s písemným souhlasem tajemníka fakulty.
3. Nejzazší termín pro předložení dokladů jejichž plnění je uskutečněno na základě termínů dle uzavřených smluv a objednávek v posledním měsíci kalendářního roku je stanoven na 20. prosince 2024. Po tomto datu nelze garantovat zajištění úhrady do 31. 12. 2024. Týká se zejména investičních faktur. 4. U došlých faktur je nutné mít uvedené číslo objednávky. Faktury bez čísla objednávky budou vráceny zpět na pracoviště.
Čl. 4
Termíny pro
použití fakultních platebních karet
1. Pravidla a termíny uvedená v tomto opatření se vztahují i na transakce realizované fakultními platebními kartami.
Čl.
5
Žádanky a objednávky v centralizovaném
IS – VERSO
- Termín pro standardní schvalování žádanek příkazcem operace a správcem rozpočtu je stanoven na 30. 11. 2024.
- Termín pro vypořádání
schválených objednávek v centralizovaném IS – VERSO, které nebudou
realizovány do konce roku, byl stanoven na 6. 12. 2024. Do
té doby je nutné:
- stornovat objednávku v centralizovaném IS – VERSO/Žádanky,
- požádat o přesun objednávky do následujícího roku (HOSP),
- požádat o vyřazení objednávky ze salda (HOSP).
(Pozn.: po vyřazení objednávky ze salda dojde ke zrušení rezervace finančních prostředků v rozpočtu. Objednávka bude uzavřena a k 31. 12. automaticky stornována. Do 31. 12. lze v případě již neočekávaného plnění objednávku znovu otevřít.)
Čl.
6
Personální agenda
- Návrhy na výplatu odměn zaměstnancům z jakýchkoliv zdrojů za práci vykonanou v roce 2024 je nutné předložit na Zaměstnanecké oddělení do 13. 12. 2024.
- Návrhy na uzavření dohod konaných mimo pracovní pomět (DPP, DPČ) k 1. 1. 2025 je nutné předložit na Zaměstnanecké oddělení do 13. 12. 2024.
- Návrhy na přijetí zaměstnance do pracovního poměru k 1. 1. 2025 je nutné předložit na Zaměstnanecké oddělení do 13. 12. 2024.
- Návrhy na změny pracovního poměru u stávajících zaměstnanců s účinností k 1. 1. 2025 je nutné předložit na Zaměstnanecké oddělení do 13.12.2024.
Čl.
7
Uzavírání smluv
1. Veškeré smlouvy mimo čl. 6 tohoto opatření je nutné ve finální podobě předložit k podpisu děkanovi nebo tajemníkovi fakulty nejpozději do 13. 12. 2024, aby bylo možné zajistit jejich podpisy a následné zveřejnění v registru smluv fakulty.
Čl. 8
Veřejné
zakázky
- Termín pro sběr požadavků na nákup přes DNS v roce 2024 je stanoven na 11. 11. 2024.
- Požadavky pro administraci VZ/VZMR s realizací plánovanou v r. 2025 je možné zadávat pouze v kooperaci s zaměstnancem Správního oddělení.
Čl. 9
Interní
přeúčtování
1. Termín pro předkládání požadavků na interní přeúčtování nákladů je stanoven na 17. 1. 2025.
Čl.
10
Převod nespotřebovaných účelově určených
prostředků
1. Pro žádosti o převody nespotřebovaných účelových prostředků do fondu účelově určených prostředků, případně do fondu provozních prostředků, je určen termín 17. 1. 2025.
Čl. 11
Dohadné položky a časové
rozlišení
- K nákladům, ke kterým není možné do konce účetního období doložit daňový doklad (například spotřeba elektrické energie) a není známá ani přesná výše částky, se vytvářejí tzv. dohadné položky. Termín pro podání žádosti o vytvoření dohadných položek je stanoven na 17. 1. 2025.
- V oprávněných případech je možné žádat o přesun části výnosů přes tzv. časové rozlišení, a to zejména u činností doplňkové činnosti a smluvního výzkumu, jejichž realizace probíhá i v následujícím roce. Termín pro podání žádosti o přesun výnosů do následujícího roku je stanoven na 17. 1. 2025.
Čl. 12
Zvláštní a závěrečná
ustanovení
- Jsou-li ve smlouvách nebo zadávacích dokumentacích sjednány podmínky odlišné od tohoto opatření, postupuje se v souladu se s nimi. O této skutečnosti je nutné informovat Hospodářské oddělení, Oddělení podpory grantů a projektů, Zaměstnanecké oddělení nebo jiné oddělení děkanátu, do jehož gesce smlouva či zadávací dokumentace spadá.
- V případě nejasností, nekompletních podkladů apod. je třeba kontaktovat Hospodářské oddělení, Zaměstnanecké oddělení nebo jiné oddělení děkanátu, do jehož gesce smlouva či zadávací dokumentace spadá.
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho schválení tajemnicí MFF UK a účinnosti dnem zveřejnění ve veřejné části internetových stránek fakulty, nejdříve však dnem 4. 10. 2024.
- Kontrolou dodržování tohoto opatření pověřuji referát vnitřního auditu a kancelář ombudsmana.
Navrhovatel: Ing. Miroslav Dykas, vedoucí
Hospodářského oddělení MFF UK
Mgr. Tomáš Jančák, vedoucí
Zaměstnaneckého oddělení MFF UK
a další vedoucí oddělení děkanátu,
do jejichž gesce příslušná agenda spadá.
Opatření bylo
projednáno vedením fakulty dne 2. 10. 2024.
Schválila dne
3. 10. 2024:
Ing. Blanka Svobodová
tajemník MFF UK
Pomocná příloha:
Přehledová časová osa všech činností
(pdf pro tisk)