Lektoři
Kristýna Kuncová
Občas mne studenti rozesmějí tak, že chvíli nemůžeme pokračovat.
Doktorát jsem získala na Katedře matematické analýzy, kde jsem nyní lektorkou, takže potkávám zejména prváky a druháky a snažím se je přesvědčit, že i Analýza nebo Míra a integrál jsou fajn předměty. O totéž se pokouším i s nematfyzáky - čas od času učím na FSV a pět let jsem přednášela matematiku na Přírodovědecké fakultě.
První cvičení jsem vedla na doktorátu a u učení už pak zůstala. Tehdy jsem taky dostudovala Pedagogické minimum, absolvovala kurz Pedagogických dovedností na RUK a spoluzaložila seminář Povídání o Učení. A abych mohla učit učitele, mám 200 h výcvik ve vzdělávacím programu Patron učitelů v organizaci Učitel naživo.
Krom toho se věnuji historickému šermu, o víkendech chodím na šifrovačky a v létě po horách. Oblíbené zvíře: tučňák Tux.
Tereza Hannemann
Vystudovala jsem sociologii a pedagogiku, ale již přes 10 let působím na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy na katedře softwaru a výuky informatiky, kde aktuálně pracuji ve skupině vývoje počítačových her (GameDev). Zajímají mě dopady umělé inteligence v různých oborech, proto jsem ráda, že jsme s kolegy založili skupinu „AI v kontextu“, kde máme možnost spolupracovat s umělci, teology i lékaři.
Kromě akademických aktivit se věnuju streetworkingu a aktuálně chodím na kurz krizové intervence.
Viktor Fuglík
Absolvent magisterského studijního oboru Pedagogika a Technická a informační výchova, doktorského studia Pedagogiky se zaměřením na didaktiku informačních a komunikačních technologií a kurzu Vysokoškolská pedagogika. Více jak desetiletá zkušenost s výukou prezenčních i kombinovaných studií zaměřených na oblast IT, ale také s učiteli z praxe v rámci doplňujících a rozšiřujících pedagogických studií odborného zaměření. Volný čas tráví nejraději v přírodě nebo na cestách.
Zdeňka Koupilová
Své magisterské tituly jsem získala na učitelství matematiky a fyziky pro SŠ a oboru jaderná a subjaderná fyzika, obojí na MFF UK. V doktorském studiu jsem se věnovala netradičním metodám a formám fyzikálního vzdělávání. V současné době působím na Katedře didaktiky fyziky a profesně se nejvíce věnuji vzdělávání budoucích učitelů fyziky. Aktivizující a jiné méně tradiční metody výuky, které považuji za svoje hlavní odborné téma, jim prakticky předvádím v kurzech zaměřených na pokročilejší fyzikální oblasti jako je kvantová či statistická fyzika, protože tím st udenty dokážu přesvědčit, že tyto metody jsou vhodné i pro předměty jako je fyzika či matematika, které jsou na základních i středních školách vnímány jako obtížné či příliš technické. Druhou velkou oblastí mých profesních aktivit je výuka a popularizace fyziky mikrosvěta (momentálně se zaměřením na kvantovku a kvantové technologie) na všech úrovních vzdělávání.
K dalšímu mému vzdělání, které se týká vzdělávání a práce s lidmi, patří sebezkušenostní výcvik metody zážitkové pedagogiky PŠL, mezinárodní certifikáty lektora Feursteinovy metody instrumentálního kognitivního rozvoje úrovně standard i basic, mezinárodní kurz Montessori pedagogiky pro věk 12-18 (AMI Montessori 12–18 Orientation), kurz Pedagogických dovedností na RUK a další semináře a kurzy.
Poděkování
Kurz by nemohl vzniknout bez práce a podpory mnoha dalších lidí. Naše díky si zaslouží
Stanislav Daniš,
Jiří Dvořák,
Petr Kácovský,
Martin Koutecký,
Martin Mareš,
Vlasta Moravcová,
Rudolf Rosa,
Petr Škoda.