Podklady

Materiály k jednotlivým setkáním bude možné najít v Moodle, kam budou mít všichní účastníci kurzu přístup.

Tamtéž lze odevzdávat domácí úkoly a společně disktuovat.

Doporučená literatura

Slavík, M. (2012). Vysokoškolská pedagogika. Pro odborné vzdělávání. Grada. ISBN 978-80-247-8074-0.

Rohlíková, L., & Vejvodová, J. (2012). Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Grada. ISBN 978-80-247-4152-9.

Felder, R. M., & Brent, B. (2016). Teaching and learning STEM: A practical guide. Jossey-Bass. ISBN 978-1-118-92581-2.

Tiberius, R. G. (1999). Small group teaching: A troubleshooting guide. Routledge (Taylor & Francis Group). ISBN 978-0-749-42896-9.

Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Edukační laboratoř. ISBN 978-80-242-7152-1.

Hattie, J. (2022). Prokazatelné učení. Metodická příručka pro učitele: Maximalizace vlivu na proces učení. Edukační laboratoř. ISBN 978-80-908240-1-0.

Nekardová, B. (2020). Vysokoškolští učitelé a jejich reflexe vlastního pedagogického rozvoje. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, 10(2), 209–229. https://doi.org/10.11118/lifele20201002209

Čejková, I. (2017). Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání: Problém, nebo výzva? Pedagogická orientace, 27(1), 160–180. https://doi.org/10.5817/PedOr2017-1-160

van Dijk, E. E., et al. (2020). What makes an expert university teacher? A systematics review and synthesis of frameworks for teacher expertise in higher education. Educational Research Review, 31, 100365. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100365

Rohlíková, L. (2023). Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole. Západočeská univerzita. ISBN 978-80-261-1154-2.